The spam filter installed on this site is currently unavailable. Per site policy, we are unable to accept new submissions until that problem is resolved. Please try resubmitting the form in a couple of minutes.
ՀԱՄԱՑԱՆՑ
Դեկտեմբեր 7, 2016
Սեդրակ Մկրտչյան. «Ուժեղ է նա, ով գրագետ կերպով վերլուծում և տարբեր երևույթների միջև կապ է գտնում»
Ռաֆայել Ենգիբարյան
«ՋեյՆյուզ»
Սեդրակ Մկրտչյան. «Ուժեղ է նա, ով գրագետ կերպով վերլուծում և տարբեր երևույթների միջև կապ է գտնում»

«Լրագրողներ հանուն ապագայի» հասարակական կազմակերպությունը հայկական մեդիա դաշտում տվյալների վիզուալիզացիան զարգացնելու գործում ակտիվ համագործակցում է Infographics.am կայքի հիմնադիր, գրաֆիկական դիզայներ, բլոգեր Սեդրակ Մկրտչյանի հետ, ով տվյալների լրագրության և ինֆոգրաֆիկաների պատրաստման  լավագույն  մասնագետներից է: ԼՀԱ-ի կողմից վերջերս լրագրողների համար կազմակերպված թեմատիկ դասընթացներին Սեդրակը, որպես դասընթացավար, մասնակիցներին ծանոթացրեց տվյալների վիզուալիզացիայի կարևորությանը վերլուծական հոդվածներում, ներկայացրեց ինֆոգրաֆիկաների տարբերությունը և սովորեցրեց՝ ինչպես աշխատել աղյուսակների հետ:

- Ե՞րբ և ինչպե՞ս սկսեցիք զբաղվել ինֆոգրաֆիկայով:

- 2000թ-ից սկսեցի զբաղվել գրաֆիկական դիզայնով՝ սովորեցի և աշխատեցի այդ ոլորտում. սխալվեցի, հետո նորից սովորեցի և այդպես զարգանալով՝ հասա նրան, որ ինքս ինձ կոչեցի գրաֆիկական դիզայներ: Զուգահեռաբար խորանալով գրաֆիկ- դիզայնի և գովազդի հարակից ոլորտների մեջ՝ ակտիվորեն գրում էի նաև տարբեր բլոգներում։ Հասկացա, որ մի ոլորտի գիտելիքները կարող են օգտակար լինել մեկ այլ ոլորտում: Սկսեցի գրաֆիկական դիզայնի տարրերն օգտագործել իմ կողմից հրապարակվող նյութերի և հոդվածների մեջ: Ինֆոգրաֆիկան այժմ ինձ ամենից շատ հետաքրքրող ոլորտն է, որին հատկացնում եմ իմ ժամանակի 70-80 տոկոսը: Ուրիշ մասնագետների հետ ևս կիսվում եմ իմ փորձով և գիտելիքներով, որպեսզի միասին ավելի մեծ նախագծեր իրականացնենք:

- Ձեր Infographics.am կայքը ստեղծել եք 2015 թ., ավելի վաղ նման գաղափար չէ՞ր առաջացել: 

- Իմ առաջին ինֆոգրաֆիկան պատրաստել եմ 2008թ.: Դա «Նեմեսիս» օպերացիայի գրաֆիկն էր. ընկերներով գտանք անհրաժեշտ ինֆորմացիան, պատրաստեցինք գրաֆիկը և հրապարակեցինք տարբեր հարթակներում: Հիմա  Infographics.am-ում տեղադրում եմ իմ կոմերցիոն և հասարակական նշանակության աշխատանքները, որոնք ստեղծվում են տվյալ նախագծի շրջանակներում:

- Ձեր կարծիքով ինֆորմացիոն գրաֆիկայի կիրառության ոլորտները որևէ սահմանափակում ունե՞ն:

- Ես կարծում եմ, որ կյանքի յուրաքանչյուր ասպեկտում` սկսած կենցաղայինից և վերջացրած բարդ քաղաքական, տնտեսական, մշակութային և մյուս ոլորտներով, կարող ենք այն կիրառել, քանի որ մեր կյանքն ինքնին բաղկացած է ինֆորմացիայից: Այն մեր շուրջն է բոլոր ոլորտներում, և երբ փորձում ենք մեզ շրջապատող ինֆորմացիայից որոշակի փաստեր և վիճակագրություն մտապահել, արդեն ստեղծում ենք նյութ, որը կարելի է վիզուալիզացնել: Այսօր արդեն շատ կազմակերպություններ՝ թե՛ պետական, թե՛ մասնավոր, ձգտում են իրենց գործունեությանը վերաբերող հրապարակումները ներկայացնել վիզուալիզացիայի միջոցով, քանի որ այդկերպ պարզ և հասկանալի են դառնում չոր թվերը, խճճված բառերը և այլն:

- Նշում էիք, որ ինֆոգրաֆիկան օգնում է մատչելի դարձնել ծավալուն ինֆորմացիան: Ինչո՞ւ վերջին մի քանի տարում ինֆոգրաֆիկան սկսեց զարգանալ,10 կամ 15 տարի առաջ մեծ ծավալով տվյալների խնդիր չկա՞ր:  

- Միանշանակ այդ ժամանակ նույնպես կային ծավալուն տվյալներ, բայց դրանք քիչ էին: Հարյուր տարի առաջ չէր ստեղծվում այնքան ինֆորմացիա, ինչքան մեր օրերում: Մի քանի դար առաջ ինֆորմացիան մի կետից մյուս կետ էր հասնում մի քանի հարյուր տարում, տեղեկատվությունը դանդաղ էր ստեղծվում և տեղափոխվում: Մեր օրերում տեղեկատվությունը այնքան արագ է տարածվում, որ մարդիկ ձգտում են ավելի ու ավելի էֆեկտիվ միջոցներով ներկայացնել այն: Այդ միջոցներից մեկը վիզուալիզացիան է: Տվյալները պատկերի վերածելու նախատիպերը ստեղծվել են դեռևս մի քանի հազարամյակ առաջ, տարբերությունը միայն ժամանակի և տեմպի մեջ է: Հիմա ժամանակը թելադրում է ավելի մոլի մրցակցություն:

236 Գործնական աշխատանք- Արդյոք ինֆոգրաֆիկան օգնո՞ւմ է տվյալներն ավելի արդյունավետ ներկայացնելու համար։ Կարո՞ղ է այն լրագրության բնագավառում նոր որակ հաղորդել:  

- Լրագրությանը միանշանակ օգնում է: Ինֆոգրաֆիկան չի փոխում տեղեկատվությունը, բայց վիզուալիզացնելով այն՝ հնարավորություն է տալիս նկատել նոր տվյալներ, որոնք թվերի հետևում չէինք նկատում, մինչ այդ անտեսանելի էին: Վիզուալիզացիան տվյալներն ավելի հասկանալի է դարձնում նաև նրանց համար, ում բացատրում ենք այդ ամենը:

- Ինչպե՞ս կգնահատեք ինֆոգրաֆիկայի զարգացումը Հայաստանում նաև մասնավոր և պետական կազմակերպությունների առումով:

- Միանշանակ շատ դանդաղ է ընթանում, ես գիտեմ բազմաթիվ կայացած լրագրողների, ովքեր պրոֆեսիոնալ են և այլն, բայց չունեն տվյալների հետ աշխատելու տարրական գիտելիքներ, չունեն գիտելիքներ բացատրական կամ հետաքննական լրագրության մասին, և դա այն դեպքում, երբ որոշ արտասահմանյան բուհերում «տվյալների լրագրություն» առարկան առնվազն 20 տարի է, ինչ դասավանդվում է: Հայաստանում այս ամենը դեռ նոր-նոր է սկսում զարգանալ: Կազմակերպությունների առումով ևս զարգացումը դանդաղ է ընթանում, բայց հետաքրքրվածություն կա. վերջին կես տարվա ընթացքում ինձ մի շարք կազմակերպություններ են դիմել, որոնք ցանկացել են իրենց տվյալներն արտահայտել ավելի հասկանալի ձևով, քանի որ կա մրցակցություն, և բոլորը ներկայանալի լինելու պահանջ ունեն:

- Այսինքն տվյալների լրագրությամբ զբաղվելու համար լրագրողական կրթությունը բնավ պարտադիր պայման չէ՞:

- Լրագրության մեջ յուրաքանչյուր ոլորտ ենթադրում է որոշակի նեղ մասնագիտական գիտելիքներ: Տվյալների լրագրությունը ևս նեղ մասնագիտություն է, որը շատ արդյունավետ և պարզ միջոց է տեղեկատվությունը ներկայացնելու համար, բայց դա չի նշանակում, որ բոլորը պետք է զբաղվեն տվյալների լրագրությամբ և դառնան դրա մասնագետը: Իմ կարծիքով լրագրությունը լիարժեք մասնագիտություն չէ, այլ ապրելաոճ, կյանքին նայելու ձև, որը կարող է ունենալ յուրաքանչյուր մարդ, ով չի ստացել լրագրողական կրթություն: Լրագրողական գործողություններ այսօր կատարվում են նաև այն մարդկանց կողմից, ովքեր բնավ լրագրողներ չեն: Տվյալների լրագրությունը սակայն նեղ մասնագիտական ոլորտ է, որով կարող են զբաղվել թե՛ ավանդական լրագրությամբ զբաղվող լրագրողները, թե՛ այլ մասնագիտություն ունեցող մարդիկ:

- Ավանդական մեդիան հակվա՞ծ է ընդունելու ինֆոգրաֆիկան որպես տեղեկատվություն ստանալու ձև:

- Դա անխուսափելի է: Սա մի գործընթաց է, որին այսօր գնում է մեդիա համայնքը, որովհետև ապագան տվյալների վերլուծությանն ու դրանց ներկայացմանն է: Առաջ ասում էին, որ ուժեղ է նա, ով տիրապետում է տեղեկատվությանը: Այսօր արդեն տեղեկատվությունը հասանելի է բոլորին, և ուժեղ է նա, ով գրագետ կերպով վերլուծում, ներկայացնում և իրարից անկախ երևույթների մեջ գտնում է կապեր:

«Տվյալների վիզուալիզացիայի և բացատրական լրագրության» նախաձեռնության նորություններին կարող եք տեղեկանալ՝ հետևելով ԼՀԱ-ի և Ամփոփ Մեդիայի ֆեյսբուքյան էջերին:

Աղբյուր՝ Լրագրողներ հանուն ապագայի ՀԿ

Share
Printer-friendly version
PDF version

Թեմատիկ նյութեր

Մեկնաբանություններ

Մեկնաբանել